Folosim cookie-uri pentru funcţionarea corespunzătoare a siteului. Eşti de acord?
  
Sunt de acord
-25% OFF
-30% OFF
-40% OFF
-50% OFF
-70% OFF

Garanţie

Cu probleme de garanţie adresaţi-vă la adresa de e-mail: info@garagestore.ro

 

Acest serviciu se ocupă de repararea şi verificarea produselor deja purtate, defecte. În toate celelalte cazuri adresaţi-vă Serviciului Clienţi al webshopului, din meniul Contacte.

 

Garanţia accesorie

 

În caz de executare defectuoasă din partea Prestatorului, Clientul poate pretinde de la acesta garanţia accesorie. În cazul unui contract de consumator, Clientul, în calitate de consumator,  îşi poate valida pretenţiile privind garanţia în termenul de prescripţie de 2 ani socotit de la preluarea produsului (produselor), pentru defectele de produs care existau deja în momentul predării produsului. După expirarea termenului de prescripţie de doi ani Clientul nu îşi mai poate exercita dreptul privind garanţia accesorie.

 

Clientul – la alegere – poate solicita repararea sau schimbarea, cu excepţia cazului când îndeplinirea solicitării alese de Client este imposibilă sau dacă pentru Prestator ar însemna cheltuieli disproporţionat de mari faţă de cealaltă opţiune. Dacă Clientul nu a solicitat, respectiv nu a avut posibilitatea să ceară repararea sau schimbarea, atunci Clientul poate să ceară reducerea proporţională a contravalorii ori să repare defectul pe cheltuiala Prestatorului sau – în ultima instanţă – să renunţe la contract. Renunţarea nu se admite în cazul unor defecte nesemnificative.

 

Clientul îşi poate schimba opţiunea aleasă privind garanţia accesorie, însă e obligat să suporte cheltuielile acestei schimbări, exceptând cazul în care acest lucru a fost justificat sau dacă  Prestatorul i-a dat motiv.

 

Clientul este obligat să comunice Prestatorului defectul imediat după descoperirea acestuia, dar nu mai târziu de două luni.

[Termene limită de comunicare şi de exercitare a revendicărilor]

Ptk. 6:169§ (Codul civil al Ungariei): Consumatorul trebuie să comunice producătorului defectul imediat după descoperirea acestuia. În temeiul drepturilor de garanţie defectul se va notifica în cel mai scurt timp de la apariţie, iar produsul defect nu se va utiliza, încălţămintea defectă nu se va purta în continuare, pentru a nu agrava dauna produsă. Consumatorul poartă răspunderea pentru daunele provocate de întârzierea comunicării.

 

„După apariţia defectului până la sesizare, încălţămintea nu se va purta în continuare, în caz contrar atrage după sine pierderea garanţiei.”
Continuarea purtării produsului defect nu se consideră o utilizare conform destinaţiei, fiind o „purtare exagerată”.

 

Clientul îşi poate exercita pretenţia privind garanţia accesorie direct faţă de Prestator.

 

În termen de şase luni de la executarea contractului, exercitarea pretenţiei privind garanţia accesorie nu este legată de alte condiţii în afară de comunicarea defectului, dacă Clientul dovedeşte că a cumpărat produsul de la Prestator (prezentând factura sau o copie a facturii). În acest caz Prestatorul este exonerat de garanţie numai dacă infirmă această prezumţie, adică dovedeşte că defectul produsului a apărut după predarea acestuia către Client. Dacă Prestatorul poate să dovedească faptul că defectul a apărut din motive imputabile Clientului, atunci nu este obligat să admită pretenţia de garanţie ridicată de Client. Însă după expirarea termenului de şase luni de la executarea contractului, Clientul are obligaţia să dovedească faptul că defectul pe care l-a constatat a existat deja şi în momentul executării.

 

În mod logic, pentru a beneficia de garanţia accesorie, produsul (produsele) trebuie returnate Prestatorului, la adresa indicată a Serviciului Clienţi. Prestatorul preia produsul (produsele) exclusiv în stare curată, pe cele care nu-s curate le returnează Clientului.

 

Dacă Clientul îşi exercită dreptul la garanţie pentru o parte distinctă a produsului – din punct de vedere al defectului semnalat –, atunci pentru celelalte părţi ale produsului dreptul de garanţie nu se consideră exercitat.

 

În caz de schimb sau renunţare, Clientul nu este obligat să achite amortizarea produsului  (produselor) rezultată din utilizarea conform destinaţiei. Clientul este obligat să achite Prestatorului amortizarea produsului  (produselor) rezultată din utilizarea neconformă  destinaţiei.

 

În caz de executare defectuoasă, cheltuielile privind îndeplinirea obligaţiei de garanţie cad în sarcina Prestatorului. Legat de îndeplinirea obligaţiei de garanţie, Prestatorul achită Clientului  cheltuielile acestuia exclusiv după ce acesta le justifică în mod credibil (prezentând factura, avizul poştal de recomandare etc.). Dacă defectarea produsului s-a datorat şi omisiunii din partea Clientului a obligaţiei de întreţinere, Clientul va suporta în mod proporţional cheltuielile pricinuite rezultate prin îndeplinirea obligaţiei de garanţie, dacă a avut cunoştinţă despre întreţinerea produsului sau dacă Prestatorul şi-a îndeplinit obligaţia de informare în acest sens. Dacă se dovedeşte că defectul produsului a apărut după executarea contractului (adică Prestatorul nu a executat defectuos), atunci cheltuielile rezultate din exercitarea dreptului de garanţie (inclusiv costul retrimiterii produsului către Client) cad în sarcina Clientului.

 

Declaraţia pentru solicitarea garanţiei accesorii este disponibilă aici:  PDF

 

Dacă pentru solicitarea garanţiei accesorii Clientul nu utilizează modelul pus la dispoziţie de Prestator, declaraţia trebuie să cuprindă cel puţin descrierea defectului, opţiunea de garanţie aleasă, numele şi prenumele Clientului, adresa de livrare şi numărul comenzii.

 

Nu ne asumăm nici o răspundere pentru eventualele greşeli în prezentarea produselor şi afişarea preţurilor.

 

Adresa noastră poştală: 1047 Baross utca 99.

 

Soluţionarea reclamaţiilor

 

Clientul îşi poate prezenta reclamaţiile de consumator legate de produs sau de activitatea Prestatorului la adresele de contact specificate.

În sensul actelor normative în vigoare, Prestatorul verifică imediat reclamaţia verbală şi la nevoie o şi soluţionează dacă natura reclamaţiei permite acest lucru.

 

În privinţa reclamaţiilor scrise, Prestatorul are obligaţia ca în termen de treizeci de zile de la sosire să le verifice şi să răspundă în fond, totodată să ia măsuri pentru ca răspunsul să ajungă la Client. Dacă Prestatorul respinge reclamaţia, este obligat să îşi justifice poziţia în răspunsul său de fond referitor la respingere.

 

Prestatorul este obligat să păstreze timp de cinci ani procesul-verbal întocmit despre reclamaţie şi copia răspunsului.

 

Prestatorul primeşte reclamaţiile înaintate de Client la adresele de contact direct specificate.

 

Alte căi de exercitare a drepturilor

 

Dacă eventualele litigii de consumator dintre Prestator şi Client nu se rezolvă prin tratativele purtate cu Prestatorul, Clientul are la dispoziţie următoarele căi pentru a-şi exercita drepturile:

 

a) Înscriere în Condica de sugestii şi reclamaţii, disponibilă în fiecare magazin al Prestatorului, care va răspunde la acestea în scris, în termen de 30 zile.

b) Sesizarea autorităților pentru protecția consumatorilor. Dacă Clientul constată încălcarea drepturilor sale de consumator, are dreptul să depună plângere la autorităţile pentru protecția consumatorilor din raza de competenţă a domiciliului său. După aprecierea plângerii, autoritatea va decide despre desfăşurarea procedurii de protecție a consumatorului. Adresa de contact teritorială: http://www.nfh.hu/teruleti

c) Curtea de arbitraj. Pentru soluţionarea pe cale amiabilă a litigiului de consumator legat de calitatea produselor, siguranţa acestora şi aplicare normelor privind răspunderea pentru produsele defectuoase, precum şi în legătură cu încheierea şi executarea contractului, Clientul poate iniţia o procedură la curtea de arbitraj (comitetul de conciliere) de pe lângă colegiul profesional competent pe raza de domiciliu al Clientului. Datele de contact ale curţilor de arbitraj se găsesc aici: http://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

 

Datele de contact ale Budapesti Békéltető Testület (Curtea de Arbitraj Budapesta):

Adresa: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., III. em., 310.

Adresa de corespondenţă: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86

Telefon: 06 (1) 488 21 31

 

Budapesti Főváros Kormányhivatala Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály (Agenţia Guvernamentală a Capitalei Budapesta, Departamentul pentru Agremente Tehnice şi Protecţia Consumatorilor, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor)

Adresa:1052 Budapest, Városház u. 7.

Adresa de corespondenţă:1364 Budapest, Pf.: 144.

Telefon: 06-1-450-2598

E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu

 

d) Procedura judiciară. Clientul are dreptul să se constituie parte civilă pentru a-şi impune revendicările din litigiul de consumator, conform dispoziţiilor din legea nr. V/2013. privind Codul civil al Ungariei (Ptk.) şi legea nr. III/1952 privind Codul de procedură civilă al Ungariei.